QFD - Kalite Fonksiyon Yayılımı Eğitimi
Amaç
- QFD müşteri tarafından ifade edilen ve edilmeyen istekleri anlayarak beklentiyi aşmayı amaçlayan proaktif bir yaklaşımdır.
- QFD temel olarak müşterinin gereksinimlerini anlayarak, işletmenin bu gereksinimlere nasıl cevap vereceğini belirlemek üzere kalite karakteristiklerine dönüştürülmesini amaçlar.
- Bu eğitimin amacı, profesyonellere ürün geliştirme maliyetlerinin azaltılması, ürün geliştirme süresinin azaltılması ve garanti problemlerinin azaltılması aşamasında QFD’nin etkin şekilde kullanma becerilerini geliştirmektir.
Kapsam
- QFD Tanımı
- Temel Kavramlar
- Kullanım Alanları
- Kalite Evi Kavramı
- QFD Uygulama Adımları
- Müşteriyi Anlama
- Beklentilerin Kritik Ürün Karakteristiklere Dönüştürülmesi
- Süreç Geliştirme
- Kalite Gelişim Planlarının Oluşturulması
- Gerçek Hayattan Uygulama Örnekleri
- Alıştırmalar
- Vaka Çalışmaları
- Katılımcı Başarı Ölçme Testi (Opsiyonel)
Kazanımlar
Katılımcılar farklı sektörlerden örnekleri; müşteri gereksinimlerinin tanımlanmasından kalite geliştirme planlarının oluşturulmasına kadar tüm adımları çalıştaylarla uygulayarak deneyimleme şansı bulacaklardır.